TERMIN ODDAWANIA GIER NA KONKURS : 14.06.2018r.
OSTATECZNY TERMIN ODDAWANIA GIER W CZERWCU : WTOREK 26 CZERWCA godziny 13-16
(Z powodu wyjazdu jestem zmuszony przenieść termin oddawania gier. Dnia 14 czerwca proszę podejść potencjalnych piątkowiczów w celu wstawienia oceny 5. Samą grę będzie można oddać dnia 15.06 u Dr. Bazyluka)
Dodatkowe konsulacje dla zainteresowanych : 12 czerwca (wtorek) godzina 10-13:30 w sali 322WI2
Laboratorium 0
Wstęp
Zajęcia wprowadzające mające na celu przedstawienie ogólnego założenia zajęć projektowych z omawianego przedmiotu. Omówiona zostanie forma zajęć, a także zasady ich zaliczenia.
Materiały:
Laboratorium 0 – prezentacja
Laboratorium 0 – projekt
Freeglut – wersja binarna
Strona dr inż. Bartosza Bazyluka – wykłady, przydatne materiały
Laboratorium 1
Transformacje geometryczne
Na zajęciach zostanie przedstawiony OpenGL w podstawowej formie. Celem zajęć jest zbudowanie prostej sceny złożonej z kilku podstawowych brył.
Materiały:
Laboratorium 1 – prezentacja
Laboratorium 1 – projekt
Laboratorium 2
Kamera FPP i obsługa wejścia z klawiatury
Celem zajęć jest omówienie struktury sceny i znajdującej się w niej kamery. Zadaniem jest zaimplementowanie poruszania i obracania kamery po trójwymiarowej scenie.
Materiały:
Laboratorium 2 – prezentacja
Laboratorium 2 – projekt
Współrzędne sferyczne – przejście z/do współrzędnych kartezjańskich
Laboratorium 3
Definicja własnej geometrii
Podczas tych zajęć zostanie omówione tworzenie własnych brył w OpenGL za pomocą użycia immediate mode. Ma to na celu pokazanie jak wygląda renderowanie zaawansowanej geometrii, którą tworzy się za pomocą specjalistycznego oprogramowania np. Blender. Celem zajęć jest zaimplementowanie własnej niestandardowej bryły.
Materiały:
Laboratorium 3 – prezentacja
Laboratorium 3 – projekt
Opcje do eksportu plików obj w oprogramowaniu Blender